woensdag 5 augustus 2009

Met de franse slag

De vakantie in Frankrijk is heerlijk....veel zon, zwemmen en bruine kinderruggetjes. Voor A. kochten wij een geweldig barbapapa alfabet, hij is dol op letters vooral van zijn eigen naam!
S. is als een dolle is gaan tijgeren, wil in het zwembad alleen maar staan en probeert ook haar eerste stapjes te zetten én heeft haar eerste tandje gekregen. En elke avond branden wij een "Lourdes"kaarsje voor P.
Ook hier gaat de hobby/ werk door en met een zak vol bolletjes wol kriebelen mijn breinaalden om ze om te toveren tot meer. Gelukkig is mijn moeder deze week ook hier en helpt met de kinderen en met de bolletjes wol.
De eerste babywantjes Knuistje zijn gemaakt, ze zijn superlief en mooi en zonder duim, in 2 maten verkrijgbaar voor kleine knuistjes 3-9 maanden en voor stevige knuistjes 9-18 maanden. Op verzoek van A. zijn de wantjes geel want dat is momenteel zijn lievelings kleur....en Oma maakt straks nog voor hem gele wanten omdat het totaal niet bij zijn nieuwe winterjas kleurt.


De eerste babyvestjes zijn gemaakt geinspireerd op de handwerkboekjes van mijn moeder, zij maakte een kabelvestje Kato en ik het wafelvestje Wicky...nu nog even wachten op de nieuwe wol kleurkaart en dan kunnen er meer vestjes gebreid worden. De vestjes zijn in 2 maten 68/74 en 80/86.



Vrijdag gaan mijn ouders weer naar Nederland, nog één dag om het laatste artikel af te maken een baby spencer Ava met een grote ajour en een lekkere stoer rib eraan.
Wat hebben wij toch een mazzel met een superhandig oma!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten